06 december 2006

Som ett hästhuvud på kudden


Idag när jag kom hem hade Mäklar centrum svarat. Ännu ett flygblad låg på min hallmatta. Den här gången kan det inte vara ett riktigt flygblad. Ingen kan på allvar klämma ur sig dravel som "...kvalificerad mäklartjänst till ett förmånligt arvode...". Negationstestet avslöjar meningen som det mums-mums-gott-i-gott den är "...okvalificerad mäklartjänst till ett oförmånligt arvode...". Bara munvattnande yta, ingen substans. Uppenbart en falsifikation, riktad mot mig. Alltså är Mäklar centrum ute efter att skrämmas eller för att bjuda upp till canvasdans.

Ok, så här är mitt svar Kolt Herke och Mathias Sandberg. Ni har haft ert lilla roliga. Men nu räcker det. Jag låtsas inte om er spottloska på mitt hem, jag låter udda vara jämnt, jag förlåter er.


Men nu räcker det. Basta ya! En gång till och jag svarar inte med ett blogginlägg. En gång till och jag ringer inte. En gång till och jag gör hembesök. Jag vet var ert kontor ligger.

Inga kommentarer: