25 mars 2007

48h, vad hände sedan?


Nej, vi vann inte. Det gjorde inte uppdragsgivaren heller. Fair Play ville få många besök till sin webbplats. Varken vinnarens eller tvåans textbaserade lösningar kommer att fungera. Men de förmedlade uppenbarligen något som, den enligt uppgift copytunga, juryn gick igång på. Ryktet gör gällande att Fair Play inte delar juryns uppfattning. Kudos till dem i så fall.

Festen bjöd i alla fall på ett skamlöst internt lovebombande i gruppen, gratis vin, nanomat och ett gäng minnesvärda citat [varav bara ett kommer från mig]:
Efter att bidragen visats: "Hälften av lösningarna är sådana som jag förkastade första halvtimman för att de var så dåliga, kom de inte längre än så?"
Som svar på konstaterandet att flera bidrag var snudd på identiska och därför borde kunna räknas bort: "Något av dem kommer att vinna, så var det förra året." [jepp, det visade sig stämma, ett av dem vann, ett annat kom tvåa.]
Apropå ingenting: "Nu lägger jag ned det här, skaffar E-kupa och blir porrskådis."
Kommentar till att uppdragsgivaren var en organisation som propagerar för måttlighet i tv-spelande: "Jag tycker inte om att arbeta för fienden."
Efter att segraren presenterats: "Det är så dåligt, dåligt, dåligt."
Kort därefter: "Jag blir upprörd som mamma."

Tredjepristagarnas bidrag var förresten rätt bra. Jag kan köpa att de slog oss.

Inga kommentarer: