15 juni 2007

Pekings fotbollschock

Det sägs att Hammarby hade världens spelövertag och en uppsjö chanser. Via webbrapportering fick jag bara veta att Norrköping gjorde mål på stopptid och slog ut Bajen ur cupen. Jag ser knappt några kommentarer på Hammarbybloggar. Som om det inte hade hänt. Som att det inte vore möjligt. Inte möjligt att förlora på hemmaplan mot ett lag från Superettan. Inte möjligt att förlora med ett så mäktigt spelövertag. Inte möjligt att tränaren var så nonchalant att han vilade nyckelspelare. Det är knappt så jag tror det. Men vad vet jag. Jag var inte där. På tisdag kommer jag att vara där. På Råsunda. Då vill jag se en vettig laguttagning. Då vill jag se målkramp släppa. Då vill jag åka hem med ett leende på läpparna.

Killen som förhandlade för Inter när Lennart Skoglund gick till Italien 1950 hette för övrigt Charles Davies, läste jag i Offsides extratidning Sverigeresan.

Inga kommentarer: