01 juni 2007

Tillbaka till forntiden

Min mobil valde en bra plats att dö på: Gondolens golv. Det är stil. Så är också Sony Ericsson T610 en telefon som alltid haft stil. Den första SE:n med kamera. Lanserad till en snyyyygg reklamfilm (tyckte jag då, skulle jag säkert tycka nu). Efter den har det väl mest kommit små ynkliga förbättringar, inga kvantsprång? Väl? Nå, eftersom den numera bara visar en tredjedel av skärmen suddigt fick jag plocka fram min gamla Nokia 3410 med dött batteri. Den funkar så länge den sitter i laddaren. Ett nytt batteri är beställt från Internet (Kalmar) för 129:- (Nej, inte original). Så snart kommer jag att sporta en silverfärgad avrundad skapelse med monokrom skärm och mysiga knappar. Utvecklingen känns ungefär som att backa på autobahn. Hårt så det förslår.

Inga kommentarer: