23 augusti 2006

Midnattsloppet gjorde Söder brandgult

I lördags sprang jag Midnattsloppet för tredje gången. De firade tävlingens 25-årsjubileum med att ge alla deltagare en brandgul "funktions-t-shirt" från den stora nordamerikanska sponsorn.

Bra saker med tröjan:
- Midnattsloppet fick bilder på ett brandgult löparhav
- Skönt att äga en del av framtiden
- Kostade inget extra

Dåliga saker med tröjan:
- Publiken såg bara brandgula tröjor, inte enskilda deltagare
- Den skavde
- Tryck

I år sprang jag 48 sekunder långsammare än förra året, 46:38 istället för 45:50, och min vana trogen fick jag till en publikfriande spurt som kompenserade för långsam löpning tidigare i loppet.

Med tanke på lunginflammation i juni och njutningsliv under juli och augusti är jag mycket nöjd.

Inga kommentarer: