22 oktober 2006

P1-kartan får en till vit fläck

Söndagar 11-12 har länge varit en P1-timma som fått mig att byta kanal eller att göra något annat än att lyssna på radio. Nu får den timman sällskap av vardagar 15-16 då Annika Lantz lär ska fylla kanalen med en *trummelitrum* talkshow.

Som 32-åring antar jag att SR inte är intresserade av mig. Antagligen är jag för gammal. Festligt.

Jag hörde om de nya, skrämmande, planerna i ett gammalt avsnitt av Spanarna som jag laddat hem som podradio (kapselradio, anyone?). En lysande satsning av SR som gör det möjligt att plocka de mediala russinen ur allmänradiokakan.

1 kommentar:

Kafferepubliken sa...

Oj, jag har precis samma vita fläck: söndagar kl. 11-12. Den timmen byter jag över till P2, då sänder de "Klingan" som är ett OK program om World Music (luddigt begrepp, visst, men kom med ett bättre själv då!)

"Spanarna" tycker jag inte heller riktigt hör hemma i P1, knappt "På minuten" heller. Fast de är roligare än det superinterna "Hör och häpna"...