21 april 2007

Unilever och Colgate-Palmolive svarar

Två personer i min närhet har råkat köpa tandkräm med triclosan. Jag tycker själv att tillverkarna är svaga på att informera om att ämnet förekommer i deras produkter. Så jag skrev till Unilever (Pepsodent) och Colgate-Palmolive (Colgate) och påtalade det.

Bägge svarade snabbt. Unilever via e-post och C-P med ett tvåsidigt standardbrev. Båda svaren gick ut på att de försöker vara tydliga och att triclosan är ofarligt. Bra gjort även om jag inte är övertygad om det senare.

I en hel del fall förstår jag inte varför företag erbjuder möjlighet att kontakta dem via webb/e-post. Några exempel är Bergman's, If och Coop som inte svarat eller svarat först efter flera påminnelser. Trist, slött och/eller fegt.

Så oavsett vad jag kan tycka om Unilever och Colgate-Palmolive ger jag dem gärna ett erkännande för att de tar kommunikation med kunderna på allvar.

Inga kommentarer: