28 september 2006

Brottsplats Södermalm



Imorse var jag på ICA och hämtade paket från Apoteket. På vägen hem cyklade jag på trottoaren mot trafikriktningen när jag fick se två poliskonstaplar. Rask gled jag av cykeln. När jag kom fram till den första polisen frågade han om jag bodde i närheten och kände till området och om jag i så fall kände till något lusthus. Jodå, lusthus runt hörnet. "Det är tydligen en ful gubbe som sitter där och onanerar" sade polisen, ropade på sin kollega och småsprang myndigt mot paviljongen. Runt hörnet såg jag en till polis på väg från andra hållet, lite längre bort ännu en.

Det är där polisen ska finnas, patrullerande på trottoarerna. Polisen missar ett lysande tillfälle att skapa popularitet genom att bara synas, hjälpa vilsna själar att hitta och utstråla myndighet. Låt bilen stå då och då. Dessutom skulle de utan ansträngning kunna hålla sig i utmärkt fysisk form.

Hoppas att de fick tag på den fula gubben.

Inga kommentarer: