12 maj 2007

Fp och framtiden

Officer Björklund ser ut att bli näste partiledare för Folkpartiet. Bengt W måste vrida sig som i graven där han sitter på Hornsgatan. Ett alternativ som förordats av Förbundsstyrelsen i folkpartiets länsförbund i Sörmland är Erik Ullenhag, Fp:s partisekretarare. Efter att Cecilia Malmström avböjt (och det är ju en intressant historia i sig) ser Ullenhag ut att vara det mest sympatiska valet. Gott så, men skriv om den här texten först:

Jag är idag Folkpartiets
partisekreterare.

Jag har tidigare varit riksdagsledamot
och vårdtalesman för folkpartiet.

Innan riksdagsuppdraget arbetade jag
på Utrikesdepartementet.

Jag är från Uppsala, är jurist och har
tidigare tjänstgjort som tingsnotarie.


För Erik, det funkar inte att posera framför Uppsala domkyrka i stackmoln till en text med pixibokens stilistik. Den är inte ens lättläst. Dessvärre kan jag inte hjälpa dig med en bättre formulering. Jag har en hemtenta att skriva. Men börja med att radera hela texten och ta det från början. Och lycka till mot Jan.

Inga kommentarer: