30 november 2007

Det kom ett nytt brev från PBK Inkasso

Den här gången handlade det om att jag betalat 185 kr istället för 235 kronor som det stod på en faktura från Adlibris. Här är bakgrunden:

Sent: den 16 oktober 2007 10:57
To: AdLibris
Subject: skadad bok


"Hej,

i min försändelse med ordernummer XXXXXXX har boken med ISBN 9170372780
skadad pärm.

Vänliga hälsningar

JCT"

Den 2007-10-16 skrev AdLibris <info@adlibris.com>:

"Hej JCT,

Jag är ledsen att boken var defekt! Om du vill skickar vi givetvis en ny
bok och tar tillbaka den felaktiga kostnadsfritt. Annars kan vi dra av 50
kronor på priset som kompensation.

Hör bara av dig och meddela hur du vill göra så ordnar vi det!

Med Vänlig Hälsning
AdLibris / NN"


Sent: den 16 oktober 2007 11:05
To: AdLibris
Subject: Re: skadad bok

"Hej NN,

Tack för snabbt svar. Jag tycker att prisreduktionen blir en bra
lösning. Ska jag betala fakturan med samma uppgifter men minska
beloppet eller skickar ni en ny?

Vänliga hälsningar
JCT
"

Den 2007-okt-17 09:48 skrev AdLibris <info@adlibris.com>:

"Hej JCT,

Tack för ditt mail!

Så bra, då gör vi så!
då drar du helt enkelt, precis som du säger, av 50 kronor av summan när du betalar in din faktura!

Ha det gott!

Med Vänlig Hälsning,

AdLibris / YY"

Så snygg början, så ful uppföljning.

Inga kommentarer: